onsdag 10 mars 2010

Som ett paket på posten


Så har det äntligen anlänt. Paketet från utlandet laddat med cykelutrustning som kan få vilken människa som helst att se ut som en professionell cyklist i högform. Jag är inte på något vis cyklist själv och mina cykelturer brukar allt som vanligast sträcka sig mellan hemmet och affären, en sträcka på ungefär 1 km. Jag har egentligen alldeles för få meriter för att ge mig på ett projekt på så hög nivå som detta . Men jag ser ingen anledning till att lägga mig ner och självdö bara för det. För visst är allt möjligt bara viljan finns.

Och den finns där, rätt djupt men för varje dag som går så tycks den växa sig allt större. Viljan att svettas som en oxe, sova i en trång sovsäck varje dag, ha träningsvärk och blöta kläder men ändå må som en solstråle. Uppleva allt på samma gång och uträtta något storslaget. Något som ingen annan gör. Något fett...

Så imorrn kliver jag upp tidigt, klär mig efter vädret, tar på mig min nya fina hjälm (som ger mig löjligt mycket självförtroende) och ger mig ut i vår-Sverige och betar av ett par mil på cykeln.

För det här ska gå. Banne mig.

Philip

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar