lördag 3 augusti 2013

Beginning of the beginning of the end

Examensprovet a.k.a Carson Pass genomfördes med råg i rygg och kustvindar kastandes mot torso. Högsta passet på resan bjöd på en charmant nerförsbacke (nästan) hela vägen ner till San Francisco Bay och Vallejo där vi slog upp läger i vad vi tror är en förort till Mexico City. Cederträden har bytts ut mot palmer och gräset är krispigare än kex. På väg ner från passet hann vi bevittna en saftig bilolycka (obs. inte inblandade), men vi hjälpte till att plocka bort lite delar från vägen. Sen tog vi in på American River Bike trail, en fyra mil lång cykelbana svepandes genom böljande landskap. Lycksinnade tog vi in på ett motel i West Sacramento där 20% av invånarna lever under fattigdomsgränsen. Dagen bjöd på stadsvandring ,skottlossning och en jättestor kvinna som använde en uteliggare som sittdyna på hennes permobil. Cykeltotaltrippen står på 220 mil. Imorgon tänkte vi dra oss norröver igen till Napa Valley och kolla läget där sen rider vi in som tre nobla riddare in i staden höljd i dimma. Muir Woods, baseball, födelsedagsfirande, konserter och badande står listan.



3 kommentarer:

  1. Obs: jag blir fortfarande illa berörd av alla döda djur vi ser. och väldigt ledsen i mitt hjärta när jag tänker på alla människor som lever i fattigdom. jag får dåligt samvete att vi har det så bra. men någon klok person sa en gång att man inte ska ångra att man är lycklig. jag får tänka på det.
    kärlek/ marina

    SvaraRadera
  2. Ni är otroliga.
    Ha det bra i Muir Woods.
    Palle

    SvaraRadera
  3. Härlig semester gänget! Gör mig superglad av att läsa era inlägg! Gör att jag längtar bort till kontinenten, Rulla på!

    SvaraRadera