torsdag 15 april 2010

Det fungerar

Tror jag. Efter 50 mil på cykeln tycks utrustningen fungera rätt bra, inga växlar som krånglar eller skor som skaver. Det är snarare min kropp som kan visa tecken på "skörhet" då och då, knäna vill sig inte riktigt, märks speciellt efter att man hoppat på cykeln igen efter en längre paus. Dock känns det inte alls under själva trampandet, bara efteråt. Har kollat på knäskydd i affären som ska hjälpa till att stabilisera knäna under aktivitet och köpt på mig ett lager av tigerbalsam. Tror jag överdoserade igår, höll på att frysa ihjäl.

En annan kroppsdel som tar mycket stryk är baken, aj. Vänjer mig inte riktigt vid sadeln, absolut inget stort problem men det känns inte skönt att hoppa upp på den igen efter paus. Hursomhelst, det är väl det minsta problemet, klart man får ont i röven när man cyklar så långt, skyll dig själv. Som Borat säger:
"Even though my anus was broken, I knew that the rest of our journey would be great success."
Ska köpa på mig lite (jättedyra) underställ och regnkläder snart sen är jag redo att kööra.

Bara fyra veckor kvar nu, det gillas.
Läskigt? Inte det minsta!

Wey!
/Philip

4 kommentarer:

  1. Tretips: 1. Köp underställskalsonger som absolut är utan sömmar just där man sitter. 2. Kör utan kalsonger i cykelbyxorna. 3. Du vänjer dig. Det är det som träningen är till för. Men ömheten är en tydlig signal på att du tar träningen på allvar.

    SvaraRadera
  2. Bra tips där, ska satsa på ett bra underställ med tillhörande attiraljer, komforten måste vara ultimat innan avresa!

    Angående att köra utan kalsonger i cykelbyxorna ställer jag mig dock försiktigt tvekande, man vill ju inte ha bromsspår i byxorna vilket är oerhört lätt hänt om man råkar slarva med toapappret. Hur löser man det enklast tro?

    SvaraRadera
  3. Det är olagligt att cykla med bomullskalsonger under cykelbyxorna Philip. Gör en Kramer och ha endast ett tunt lager med polyester mellan dig och resten av världen:)

    SvaraRadera
  4. Viktigt i USA: det är hur lätt som helst att hitta en tvättinrättning! Två par cykelbyxor=alltid fräsch! Kolla med Craft om inte de vill sponsra er: bra grejer...

    SvaraRadera